Login:
Hasło:
   Strona startowa      O projekcie      Regulamin      Lista rankingowa      Uczestnicy      Plan szkolenia      Kontakt  

Strona: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16

Coca-Cola i Pepsi walka na ekologiczne opakowania

Opublikowano: 21-12-2011

Historia rywalizacji Coca Coli z Pepsi jest prawie tak stara jak sam napój. Bazujące na tych samych składnikach napoje powstały praktycznie w tym samym czasie (Coca Cola trochę wcześniej). Od samego początku rywalizowały o klienta. W ostatnim czasie wojna obu firm weszła w kolejną fazę. Tym razem chodzi o butelki, a dokładniej butelki ekologiczne. Wszystko zaczęło się przeszło dwa lata temu, kiedy to Coca-Cola wprowadziła ekologiczną, ułatwiającą recykling butelkę PlantBottle, składającej się w 30% z plastiku powstałego na bazie cukru. Na rynku zawrzało. Na odpowiedź nie trzeba było długo czekać - na początku 2011 roku Pepsi ogłasza wprowadzenie na rynek butelki w 100% składającej się z materiału, pochodzącego z roślin, które trafiłyby na rynek już w 2013 roku. Takie posunięcie nie mogło zostać zlekceważone przez konkurencję - 15 grudnia 2011 roku Coca Cola ogłasza partnerstwo strategiczne z Virent, Gevo i Avantium, dzięki czemu butelki z brązowym płynem mają stać się jeszcze bardziej ekologiczne. Wspomniane firmy to giganci na rynku tworzenia „zielonych” alternatyw dla zwykłego plastiku. Pierwsza fabryka paraksylenu pochodzenia organicznego ma zostać otwarta w 2015 roku. Do 2020 roku spółka ma zastąpić wszystkie butelki produkowane obecnie w oparciu o ropę naftową na te produkowane w oparciu o produkty pochodzenia roślinnego. Cóż, wszystkie działania, które dążą do stworzenia sposobu na szybszą degradację opakowań, są słuszne. Trzymamy kciuki i czekamy na pierwsze efekty.



Newsletter
PTH Technika sp. z o.o.