Login:
Hasło:
   Strona startowa      O projekcie      Regulamin      Lista rankingowa      Uczestnicy      Plan szkolenia      Kontakt  

Strona: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16

Sieci handlowe a gospodarka odpadami opakowaniowymi

Opublikowano: 06-07-2011

Zgodnie z art. 15 Ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych z 11 maja 2001 roku, sklepy o powierzchni sprzedaży większej niż 2000 m2. są zobowiązane do prowadzenia na własny koszt selektywnej zbiórki opakowań po produktach, które znajdują się w ich ofercie. Jak wygląda to w praktyce? Cóż...rocznie do polskich papierni trafia ok. 180 tys. ton makulatury tzw. opakowaniowej oraz blisko 30 tys. ton folii z tworzyw sztucznych. Wszystko pochodzi z wielkich sieci hiper- i supermarketów. Dużo? Niestety nie. Przetwarzany surowiec to zaledwie niewielki procent wszystkich opakowań produkowanych przez handel. W chwili obecnej większość makulatury pochodzi ze zbiórki opakowań transportowych, organizowanych na zapleczu obiektów handlowych. W najbliższych latach większy nacisk należy położyć na większą aktywność handlu w rozwoju zbiórki selektywnej opakowań pochodzących od klientów – uważają specjaliści z Polskiego Systemu Recyklingu Organizacji Odzysku. Jak wywiążemy się z unijnych zobowiązań? Czas pokaże.
 



Newsletter
PTH Technika sp. z o.o.