Login:
Hasło:
   Strona startowa      O projekcie      Regulamin      Lista rankingowa      Uczestnicy      Plan szkolenia      Kontakt  

Strona: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16

Eko-paliwa wcale nie są eko

Opublikowano: 03-03-2011

Biopaliwa, powszechnie uznawane za przyjazne środowisku, wcale takie nie są. Co prawda emitują mniej CO2 niż zwykła benzyna w czasie spalania, jednak bilans jest negatywny, kiedy uwzględni się emisję dwutlenku węgla towarzyszącą produkcji i transporcie paliwa. Unia Europejska chce zwiększyć zużycie biopaliw o 10% do 2020 roku. Dodatkowe biopaliwa mogą być nawet o 170% bardziej szkodliwe dla środowiska niż tradycyjne paliwo. Ekologiczne paliwo przyczyni się do dodatkowej emisji 27-56 mln ton gazów cieplarnianych rocznie. Tyle wyemitowałoby na europejskich drogach 12-26 mln dodatkowych samochodów do roku 2020. Emisja gazów cieplarnianych będzie bardziej szkodliwa niż w przypadku spalania paliw kopalnych. Ekolodzy krytycznie patrzą na powiększające się, kosztem tradycyjnych upraw, plantacje roślin na biopaliwa. Grozi to podwyżką cen żywności. Przewidują ogromną skalę szkód. Zwiększenie upraw zaburzy naturalną bioróżnorodność. Pola uprawne powstaną kosztem lasów i naturalnych ekosystemów. Wszystko po to, by wyprodukować odpowiednią ilość biopaliw. Najbardziej prawdopodobne jest, że pola uprawne powstaną na najbiedniejszych terenach świata. Zaszkodzi to lokalnym społecznościom, będzie zagrożeniem dla milionów ludzi dlatego, że zamiast produkcji żywności, powstaną plantacje biopaliw. Zaplanowane przez UE zwiększenie zużycia biopaliw w transporcie do 10 proc. w 2020 roku będzie szkodliwe dla środowiska naturalnego i podważa wysiłki w walce ze zmianami klimatycznymi. Mimo doniesień raportu organizacji ekologicznych, UE uważa, że dodatkowe ziemie pod uprawę roślin na biopaliwa zajmą od 2 do 5 ha oraz, że w Europie jest wystarczająco dużo wolnej ziemi, więc wycinka lasów nie jest konieczna.



Newsletter
PTH Technika sp. z o.o.