Login:
Hasło:
   Strona startowa      O projekcie      Regulamin      Lista rankingowa      Uczestnicy      Plan szkolenia      Kontakt  

Strona: 1 , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , 11 , 12 , 13 , 14 , 15 , 16

Diesel czy prąd?

Opublikowano: 23-02-2011

Specjaliści twierdzą, że samochody elektryczne wcale nie pozostają obojętne dla środowiska. Auta na prąd mogą emitować podobną ilość CO2, jak pojazdy napędzane benzyną. Sceptycy uważają, że Ziemi mniej szkodzą pojazdy z silnikami Diesla. Naukowcy podkreślają, że większość energii elektrycznej pochodzi z elektrowni opalanych węglem kamiennym. Przez to zwiększone zapotrzebowanie na prąd wpłynie na dziesięciokrotnie większą emisję gazów cieplarnianych, dwukrotnie większą emisję tlenków azotu i zwiększy liczbę odpadów szkodliwych dla środowiska. Samochód elektryczny byłby bardziej ekologiczny, gdyby energia, która go zasila pochodziła w całości ze źródeł odnawialnych. Dlatego rozwój pojazdów sprzyjających środowisku powinien iść w parze z rozwojem źródeł odnawialnych. Minusem samochodów na prąd jest proces przygotowania, produkcji i recyklingu ogniw litowo-jonowych. Produkcja baterii wymaga dużego zapotrzebowania na miedź i aluminium. Co więcej, koszty utylizacji elektrycznego samochodu są większ, niż koszty utylizacji diesla. Samochody wyposażone w silnik Diesla najnowszej generacji w mniejszym stopniu wpływają na środowisko (spalają 3,9 l/ 100 km), niż auta na prąd. Problemem jest także czas ładowania baterii samochodowej, który może wynieść od trzech do dziewięciu godzin. Samochodom elektrycznym nie można odmówić jednego. Nie emitują zanieczyszczeń i hałasu w czasie ich eksploatacji. Mimo to sceptycy uważają, że samochody elektryczne są tylko chwytem marketingowym i nie mają nic wspólnego z pozytywnym oddziaływaniem na środowisko.



Newsletter
PTH Technika sp. z o.o.